Δεν είναι όλες οι καμπάνιες SMS Marketing εξίσου επιτυχημένες. Υπάρχουν εταιρείες που ενσωματώνουν πλήρως το SMS marketing στην επιχειρηματική τους στρατηγική και άλλες που το θεωρούν ως side project. Με τη συντριπτική πλειοψηφία των ανθρώπων σήμερα να έχουν ένα smartphone στα χέρια τους, είναι προφανές ποια τακτική θα αποφέρει τα καλύτερα αποτελέσματα.
Εδώ είναι μερικές συμβουλές για το πώς να μεγιστοποιήσετε την επιτυχία του SMS Marketing.
1. Δημιουργήστε μια ομάδα μάρκετινγκ SMS
Οι μεγάλες καμπάνιες μάρκετινγκ SMS δεν είναι DIY. Χρειάζεστε μια ποικιλία εξειδικευμένων επαγγελματιών για να αξιοποιήσετε στο έπακρο τη στρατηγική του SMS μάρκετινγκ. Ένας ή μερικοί άνθρωποι μπορούν να καλύψουν πολλούς από αυτούς τους ρόλους, αλλά σε γενικές γραμμές θα χρειαστείτε: έναν ειδικό στον τομέα του SMS μάρκετινγκ, έναν ειδικό λιανικής πώλησης, γραφίστες, κάποιο ειδικό στο χειρισμό των social media, έναν ειδικό sστο PR, έναν αναλυτή προϋπολογισμού. Και αυτά είναι μόνο η αρχή!
2. Γνωρίστε τον πελάτη σας
Χρησιμοποιήστε μια εφαρμογή CRM (Customer Relationship Management) για να μετρήσετε την επιτυχία των μηνυμάτων σας. Αναλύστε το ιστορικό αγορών και τα δημογραφικά στοιχεία βάσει τοποθεσίας, ώστε να μπορείτε να στέλνετε τα σωστά μηνύματα στους σωστούς πελάτες. Τμηματοποιήστε τους πελάτες σας για στοχευμένες προσφορές. Στείλτε μαζικά μηνύματα για γενικές πωλήσεις και προσφορές που θα μπορούσε κανείς να εκμεταλλευτεί.
3. Γράψτε σαφή μηνύματα
Έχετε 160 χαρακτήρες για να εκφραστείτε. Κάνετε το λιγότερο εάν μπορείτε. Βεβαιωθείτε ότι το μήνυμα είναι σαφές και συνοπτικό, γραμμένο καθαρά και χρησιμοποιώντας απλή καθημερινή γλώσσα. Αποφύγετε τις συντομογραφίες, τα πολλά emoji και τα κεφαλαία (δεν χρειάζεται να φωνάζετε).
Μην χρησιμοποιείτε μηνύματα ανοιχτού τύπου. Ένα παράδειγμα ενός ανοιχτού τύπου μηνύματος είναι αυτό που καλεί τους πελάτες να συμμετέχουν σε μια προσφορά, αλλά δεν λέει πότε τελειώνει η προσφορά. Ο πελάτης δεν έχει ιδέα εάν είναι για μια μέρα ή ένα μήνα. Δίνοντας μια συγκεκριμένη ημερομηνία όταν μια προσφορά λήγει ή θέτοντας μια ημερομηνία λήξης σε ένα κουπόνι, οι πελάτες είναι πιο πιθανό να συμμετάσχουν ενεργά, επειδή τους έχετε δώσει αρκετές πληροφορίες και κίνητρα.
4. Χρησιμοποιήστε τα κουμπιά παρότρυνσης για δράση
Οι προσκλήσεις για δράση (call to action) αυξάνουν την εμπλοκή των πελατών με τα κείμενά του SMS μάρκετινγκ. Αυτό ακριβώς θέλετε από αυτούς: να είστε αφοσιωμένοι, να εκτιμάνε τα κείμενα που στέλνετε, να τα διαβάζoυν, και να αλληλεπιδρούν μαζί τους.
Ακολουθούν ορισμένα παραδείγματα call to action:
“Εμφάνιση αυτού του κειμένου.” Το να ζητάς από τους πελάτες να δείξουν το κείμενο που τους έχετε στείλει για να κερδίσουν έκπτωση είναι ένας σαφής και αποτελεσματικός τρόπος για να τους ωθήσετε να συμμετάσχουν στην προσφορά σας.
Παράδειγμα: “Δείξτε αυτό το κείμενο για 50% από το δείπνο σας απόψε.”
“Κάντε κλικ εδώ”. Μερικές φορές δεν έχετε αρκετό χώρο στο μήνυμα SMS για να συμπεριλάβετε όλες τις πληροφορίες που θα χρειαστεί ο πελάτης σας. Σε αυτή την περίπτωση, ένα κουμπί “Κάντε κλικ εδώ” θα παρέχει έναν link στις απαραίτητες λεπτομέρειες.
Πρόσκληση σε poll. Ενεργοποιήστε τους πελάτες προσκαλώντας τους να συμμετέχουν σε μια δική σας δημοσκόπηση για να μάθετε την άποψή τους για την εταιρεία σας όσον αφορά τις υπηρεσίες, την ποιότητα των προϊόντων, τις τιμές και πολλά άλλα.
“Αγοράστε τώρα”. Αυτό είναι το τέλειο call to action για ένα στοχευμένο μήνυμα. Εάν γνωρίζετε ότι ένας πελάτης αγοράζει συστηματικά ένα συγκεκριμένο προϊόν, μπορείτε να στείλετε ένα κείμενο που προωθεί το προϊόν αυτό με ένα κουμπί “Αγοράστε τώρα” για να διευκολυνθεί η πραγματοποίηση αγοράς.
5. Πάρτε σωστά το χρόνο σας
Το μεγαλύτερο πλεονέκτημα των SMS είναι η αμεσότητα. Παίρνει στους ανθρώπους κατά μέσο όρο τρία λεπτά για να ανοίξουν μηνύματα. Οι απαντήσεις των πελατών στις πωλήσεις, τις προωθητικές ενέργειες και τα γεγονότα που προωθούνται μέσω SMS είναι πιο αποτελεσματικές όταν πρόκειται για παρορμήσεις τελευταίας στιγμής. Αν έχετε εγκαίνια ενός καταστήματος το βράδυ της Παρασκευής, στείλτε το μήνυμα την Παρασκευή το απόγευμα. Αν έχετε δείπνο στο εστιατόριο σας, στείλτε το στο τέλος της εργάσιμης ημέρας, όχι το πρωί. Μην ξεχνάτε πως οι αποδεκτές ώρες είναι μεταξύ 8πμ και 9μμ, δεν θέλετε να γίνεται ενοχλητικοί!
6. Προωθήστε την επιλογή συμμετοχής (opt-in) σε όλα τα μέσα
Ο καλύτερος τρόπος να συμμετέχουν οι πελάτες σας συμμετέχουν στις εκάστοτε καμπάνιες της εταιρείας, είναι να τους δώσετε την δυνατότητα να συμμετέχουν μέσα από κάθε πλατφόρμα μου διαθέτετε:
Social media-> Προσθέστε ένα πεδίο “Κινητό αριθμό” στη σελίδα εγγραφής στο Facebook και ένα κουμπί “Συμμετοχή” για να συνδεθείτε στην καμπάνια σας με SMS.
Website-> Βεβαιωθείτε ότι το SMS opt-in είναι ένα σημαντικό χαρακτηριστικό στη σελίδα σας.
SMS-> Μπορείτε επίσης να στείλετε ένα SMS με το ερώτημα εάν επιθυμείτε να συμμετάσχετε: “Αποκτήστε πρόσβαση στα μηνύματα (Όνομα Εταιρείας) ανά μήνα για εκπτώσεις μόνο για SMS. Κείμενο 1234 για να συμμετέχετε.”
7. Εστιάστε την προσοχή στους καλύτερους πελάτες σας
Οι καλύτεροι πελάτες σας είναι εκείνοι που είναι πιστοί, που αγοράζουν με συνέπεια από εσάς, που σας δίνουν feedback και που προωθούν το brand σας στον κύκλο τους. Μια έξυπνη στρατηγική είναι να εντοπίσετε αυτόν τον κύκλο των πελατών και να αφιερώσετε επιπλέον χρόνο και πόρους σε αυτούς. Γνωρίζουν και αγαπούν το brand σας, αξιοποιούν τις γνώσεις τους προς όφελός σας και δίνουν πιο ουσιαστικό feedback από τους μαζικούς πελάτες σας. Επίσης, είναι το VIP της εταιρείας σας, γι’ αυτό ανταμείψτε την αφοσίωσή τους με ειδικές προσφορές και επιπλέον οφέλη.
Ανεξάρτητα από το είδος της εταιρείας σας, μπορείτε να μεγιστοποιήσετε τα οφέλη της καμπάνιας SMS marketing αφιερώνοντας χρόνο για να δημιουργήσετε αποτελεσματικά μηνύματα, να αναλύσετε τα δημογραφικά στοιχεία των πελατών σας, να επενδύσετε σε μια συγκεκριμένη ομάδα πωλήσεων μάρκετινγκ μέσω SMS και να προωθήσετε την καμπάνια SMS marketing χρησιμοποιώντας όλα τα μέσα που διαθέτει η εταιρεία.